درمان های خانگی برای کاهش درد ناشی از کشیدن بخیه

درمان های خانگی برای کاهش درد ناشی از کشیدن بخیه

پس از کشیدن بخیه، ممکن است در ناحیه بخیه خورده احساس درد، تورم، و التهاب داشته باشید. این علائم معمولاً خفیف هستند و طی چند روز برطرف می شوند. با این حال، اگر درد شما شدید است یا بیش از چند روز طول می کشد، باید به پزشک مراجعه کنید. در این مقاله از نرس کو به معرفی چند درمان خانگی می پردازیم که می توانند به کاهش درد ناشی از کشیدن بخیه کمک کنند. پس با ماه همراه باشید.

 

  • کاهش درد معجزه آسای بخیه با عسل

یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان زخم ها و کاهش التهاب، عسل است. عسل دارای خواص ضد باکتری، ضد التهاب، و ضد درد است و میتواند باعث شود که زخم سریع تر خشک شود و عفونت نگیرد. برای استفاده از عسل ، کافی است که مقدار کمی از آن را روی زخم بمالید و با یک پانسمان تمیز بپوشانید. این کار را هر روز یک یا دو بار تکرار کنید تا زخم کاملا بهبود یابد.

 

  • کلاژن برای کاهش درد کشیدن بخیه

کلاژن یک پروتئین است که در ساختار پوست، مفاصل، استخوان ها، و بافت های نرم بدن نقش مهمی دارد. همچنین کلاژن میتواند به ترمیم زخم ها و کاهش درد کمک کند. برای افزایش سطح کلاژن در بدن، میتوانید از مکمل های کلاژن و مرغوبات استخوانی استفاده کنید. مرغوبات استخوانی یک نوع سوپ است که از پختن استخوان های حیوانات با آب و سبزیجات به دست می آید. این سوپ دارای کلاژن، آمینواسیدها، و مواد معدنی است که میتوانند به سلامت پوست، مفاصل، و گوارش کمک کنند. مکمل های کلاژن نیز میتوانند به صورت پودر یا قرص در دسترس باشند و میتوانید آنها را با غذا یا نوشیدنی مصرف کنید.

 

  • انواع کمپرس ها برای رفع درد کشیدن بخیه

درد ناشی از بخیه ممکن است به دلیل تورم در ناحیه زخم باشد. برای درمان این تورم و کاهش درد، میتوانید از کمپرس های گرم و سرد استفاده کنید. کافی است که یک کمپرس گرم را روی زخم بگذارید و به مدت ۲۰ دقیقه نگه دارید. سپس یک کمپرس سرد را به مدت ۲۰ دقیقه روی زخم قرار دهید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید تا تورم و درد کاهش یابد.

 

  • کاهش درد کشیدن بخیه با داروهای مسکن بدون نسخه

داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند. طبق دستورالعمل روی برچسب دارو، از داروها استفاده کنید.

 

  • استراحت یکی از راه های کاهش درد کشیدن بخیه

یکی از راه های کاهش درد کشیدن بخیه استراحت کافی است. این امر به بدن شما کمک می کند تا سریع تر بهبود یابید. از فعالیت های شدید که می تواند باعث درد یا تورم بیشتر شود، خودداری کنید.

 

  • آبرسانی بدن به کاهش درد کشیدن بخیه کمک می کند

شاید این مورد دور از تصورتان باشد ولی آبرسانی بدن به کاهش التهاب کمک بزرگی می کند. برای اثر بخشی این مورد باید روزانه ۸-۱۰ لیوان آب بنوشید.

 

  • تغذیه سالم روشی موثر در کاهش درد کشیدن بخیه

مصرف غذاهای سالم وغنی از مواد مغذی، بهترین منابع ترمیم برای بدن است. از میوه ها، سبزیجات، آب و غذاهای پر پروتئین استفاده کنید.

 

  • نکات مهم برای کاهش درد ناشی از کشیدن بخیه

  • قبل از استفاده از هر گونه درمان خانگی برای کاهش درد ناشی از کشیدن بخیه، حتما از حساسیت خود به مواد مختلف آگاه باشید.

  • اگر زخم شما داغ شد یا ترشحات زرد یا بوی بد وجود داشت و همچنین علائم عفونت مانند تب، لرز، یا تیرگی دیده شود، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

  • از خاراندن ،دست زدن و یا پاره کردن بخیه ها خودداری کنید، زیرا میتواند باعث باز شدن زخم یا عفونت شود.

  • از قرار گرفتن زخم در معرض آفتاب یا گرما خودداری کنید، چون میتواند باعث تحریک یا تیرگی پوست شود.

  • از مصرف الکل، سیگار، یا مواد مخدر خودداری کنید، مصرف دخانیات میتواند فرایند التیام را کند یا باعث خونریزی شود.

  • ناحیه بخیه خورده را تمیز نگه دارید. طبق دستورالعمل پزشک، ناحیه بخیه خورده را با آب و صابون بشویید.

اگر به هر دلیل درد ناشی از کشیدن بخیه شما با انجام نکات بالا کاهش نیافت و تغییری نکرد، می توانید از پزشکان ماهر نرس کو در یزد کمک بگیرید و از طریق سایت وقت خود را رزرو کنید.

نظر شما درمورد این محتوا چیه؟ post

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *